Op initiatief van Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) heeft de Vlaamse regering vandaag 3,2 miljoen euro bouwsubsidies toegekend aan de twee secundaire scholen in Zaventem, de vrije school ZAVO en het GO! Atheneum. Eerder was al duidelijk dat Zaventem 2,2 miljoen euro zou krijgen, maar de Vlaamse regering verhoogde het bedrag vandaag nog met 1 miljoen euro. Daarmee kunnen de scholen samen een 500 tal plaatsen extra creëren.

"Wij zijn enorm blij met deze Vlaamse subsidie", zegt eerste schepen Bart Dewandeleer (CD&V)". "Door de belangrijke subsidie kunnen ZAVO en het Atheneum volop investeren in het secundair onderwijs. Wij kunnen ons dan als gemeente focussen op het basisonderwijs".

De gemeente Zaventem investeerde recent nog 8 miljoen euro in de nieuwe gemeenteschool Hoek. De gemeente wil ook een nieuwbouw realiseren voor de gemeentelijke school in Sint-Stevens-Woluwe. Hiervoor is het nog wachten op de subsidietoezegging vanuit Vlaanderen.

Vriendelijke groeten,

Contactinformatie: