• Het aantal nachtvluchten op Zaventem is op 5 jaar tijd GEHALVEERD. In 2007 waren er nog 25.000  nachtelijke bewegingen op  Zaventem; dit cijfer is in 2010 teruggevallen tot 13.570. Voor de vertrekkende nachtvuchten is de evolutie nog spectaculairder: in 2010 waren er 2.900 vertrekken t.o.v. bijna 9.000 in 2007 en 3.585 in 2009. De geluidsdruk in onze gemeente is bijgevolg ’s nachts enorm afgenomen. Voor de vertrekken zelfs met 2/3! Enkele jaren terug wilden sommige mensen zelfs uit Zaventem verhuizen omdat het leven met een gestoorde nachtrust grote risico’s inhield voor hun gezondheid. Positief nieuws is dat er opnieuw een evenwicht is gevonden tussen de luchthaven en de leefbaarheid van de omgeving. Het probleem van de nachtvluchten bleek even onoplosbaar als Brussel-Halle-Vilvoorde maar hier heeft men na jarenlange discussies de moed gehad te beslissen. Met resultaat voor de nachtrust in onze gemeente.
  • In Sint-Stevens-Woluwe komen er op de Woluwelaan ter hoogte van het kruispunt met de J. Van Damstraat en de Grote Kloosterstraat bushaltes met een uitwijkplaats . De halte wordt voorzien aan beide zijden van de Woluwelaan voor de bussen van de Lijn  Roodebeek Metro-Zaventem. Het kruispunt en de fietspaden zullen hiervoor worden aangepast en er komt een nieuwe verkeerslichtenregeling. Minister Crevits belooft de werken voor 2012.
  • Eric Van Rompuy en Mark Vanlombeek namen als goede vrienden en dorpsgenoten uit Sterrebeek deel aan de klas van Frieda op VRT-Eén. Vragen over prijzen van kratten Jupiler, 1 kg suiker, 5 liter melk, enz.  in de Colruyt van Nossegem deden hen de das om. Ook gynaecologie scheen niet hun grootste specialiteit. Na de uitzending zei Mark tegen Eric : “ Je ziet dat we brave jongens zijn want we kennen niets van drank en vrouwen...”. Maar ook hier geldt : deelnemen is belangrijker dan winnen!
  • Als Vlaams volksvertegenwoordiger van de Rand werd Eric Van Rompuy gevraagd door Koninklijk onderhandelaar Wouter Beke om voor CD&V deel te nemen aan de regeringsonderhandelingen over BHV. Hij waakte hierbij over het Vlaams karakter van onze gemeente en was niet bereid om in te gaan op de vragen van PS, MR en CDH voor een uitbreiding van Brussel. In Zaventem wordt  door CD&V geen enkele prijs betaald voor de splitsing!