Persbericht Pop@Park Kids@Park en Sport@Park 15 08 2018

Op woensdag 15 augustus gaat Pop@Park door in het Gemeentelijk Park te Zaventem (Hector Henneaulaan). Het Zaventemse gratis openluchtfestival vindt al voor de zevende keer plaats. De organisatoren hebben opnieuw hun best gedaan om een diverse en  aantrekkelijke affiche voor te stellen.

Schepen van Jeugd Bart Dewandeleer (CD&V): “Met Bart Peeters pakken we ook voor de zevende editie van Pop@Park opnieuw uit met een grote naam. Hij zal hier zijn nieuwe plaat ‘Brood voor Morgenvroeg’ spelen samen met de begeleidingsband ‘De Ideale Mannen’.  Toch is ook André Brasseur & Band een mooie naam op onze affiche, die zal voor Bart Peeters het podium opgaan. Vorig jaar stond hij ook al op Pukkelpop. Met zijn typische Hammondorgel zal hij het park plezieren met zijn gekende muziek. Om alweer feestelijk de avond te eindigen rekenen we op Level Six. Dit is één van de hipste cover/partybands van het moment. Als schepen van Jeugd ben ik blij dat we ook dit jaar lokaal talent de kans geven om het festival te openen.  De band Bucklefisch won op 14 april de finale van de Pop@Park Rockrally in het Jeugdhuis Tonzent in Sterrebeek. De jongeren uit Gooik mogen zich opmaken om voor André Brasseur & Band aan te treden op het grote podium”.

15 augustus is echter niet alleen Pop@Park. Al van ’s morgens krijgen liefhebbers van sport en spel, zowel jong als wat ouder, een heel gevarieerd programma voorgeschoteld. Kids@Park bezorgt de kinderen een hele dag leuke kinderanimatie met onder meer springkastelen en de Karamellenloop. Sport@Park zorgt voor een brede keuze aan wandeltochten en fietstochten. Uiteraard gaat ook de traditionele Jogging “Dwars door Zaventem” weer door met verschillende afstanden. Ook voor de kinderen zijn er alweer de kortere afstanden.

Schepen van Sport Erik Rennen (N-VA): “ Ook deze editie is er niet alleen de jaarlijkse jogging  maar is er eveneens mogelijkheid om deel te nemen aan fietstochten en wandeltochten door Zaventem en omliggende gemeenten. Zodoende is er voor iedereen een sportieve activiteit voorzien”.

7e Editite Pop@Park

Rond 17u30 zal Bucklefish, de winnaar van de Pop@Park Rockrally 2018, het festival openen. Daarna zal André Brasseur & Band (18u45) aantreden om het beste van zichzelf te geven met enkele van zijn bekende  hits.

Nadien speelt Bart Peeters (20u30) met zijn ‘De Ideale Mannen’ hun uitgebreid repertoire met aandacht voor de nieuwe plaat ‘Brood voor Morgenvroeg’ en nog enkele andere bekende liedjes zullen de revue passeren. En massaal meegezongen worden op het grasplein!

De muzikale avond wordt afgesloten met een spetterend optreden van Level Six (22u30). Zij zullen er één groot feestje van maken. Verschillende bekende hits zullen zeker en vast zorgen voor een onvergetelijke avond in het Gemeentelijk Park Mariadal. Tussendoor en om de avond definitief af te sluiten zal DJ Steff zorgen voor de nodige muzikale ondersteuning.

Voor meer informatie kan u terecht op www.popatpark.be en op facebook ‘Pop at Park’ waarvan de link op de website te vinden is.

Gedurende heel de dag biedt de gemeente een gevarieerd programma aan van sport en spel voor jong en oud met Kids@Park en Sport@Park

Kids@Park

Voor de jongsten is Kids@Park er al vanaf 10u met springkastelen. Tussen 13u en 17u worden er talrijke workshops en diverse randanimatie voorzien. Om 16u is er de Karamellenloop – een race naar heel wat lekkers - voor de kleuters en de peuters.

Jogging@Park
Loop dwars door Zaventem ! De jaarlijkse jogging voorziet verschillende afstanden voor klein en groot zodat iedere sportieveling een parcours op maat kan volgen.

Walk@Park en Bike@Park

Wandel in en rond Zaventem of verken Zaventem met de fiets ! Dit jaar voorzien we ook wandel- en fietsprogramma's zodat iedereen (gezinnen, vrienden, families, collega's, individuen, ...) een hele dag kan sporten in Zaventem!

Perscontacten:

Pop@Park en Kids@Park: Bart Dewandeleer, schepen van Jeugd (CD&V) 0499/86.51.62

Sport@Park: Erik Rennen, schepen van Sport (N-VA) 0496/57.08.88

Bijlage:

Foto Werkgroep Pop@Park op de festivalweide in het Park Mariadal (Erik Rennen, Bart Dewandeleer, Kurt Van Calster, Bruno Bechtholt, Thomas Schuermans).