Zaventem realiseert begrotingsoverschot van 3,4 miljoen euro in 2018

De begroting 2018 en de nieuwe meerjarenbegroting van de gemeente Zaventem zijn klaar.

“Met een autofinancieringsmarge van 3,4 miljoen euro, sluit Zaventem de huidige bestuursperiode af met een mooi begrotingsoverschot.  De belastingen worden niet verhoogd en blijven daardoor in 2018 de laagste van Vlaams-Brabant.

Met 472 opcentiemen zijn de grondbelastingen zelfs de laagste van Vlaanderen. Het Zaventemse schepencollege geeft in haar laatste begroting van deze legislatuur nog een extra investeringsimpuls van 7,1 miljoen euro. De investeringen komen nu op 96,5 miljoen euro over de periode 2014-2020, ofwel meer dan 2.800 euro per inwoner”, zegt schepen van Financiën Bart Dewandeleer.

“Tegelijk zijn we er ook in geslaagd om de jaarlijkse leningsuitgaven te laten zakken van 7 miljoen euro in 2014 tot 3,5 miljoen euro in 2018. Dat komt omdat we tussen 2014 en 2020 de schuld afbouwen met 18 miljoen euro”.

Bart Dewandeleer, Schepen van Financiën, Gemeente Zaventem

bart.dewandeleer@zaventem.be                                                                                   GSM:   0499 86.51.62

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties