Schepen van Financiën Bart Dewandeleer (CD&V) heeft maandag zijn laatste begroting voorgesteld aan de Zaventemse Gemeenteraad. De begrotingswijziging 2018 toont een autofinancieringsmarge van 3,7 miljoen euro, dat is nog 300.000 euro beter dan de initiële begroting. Daarmee sluit Zaventem de huidige bestuursperiode af met een mooi begrotingsoverschot.

De belastingen worden niet verhoogd en blijven daardoor in 2018 de laagste van Vlaams-Brabant. Met 472 opcentiemen zijn de grondbelastingen zelfs de laagste van Vlaanderen. De investeringen bedragen 96,5 miljoen euro over de periode 2014-2020, ofwel meer dan 2.800 euro per inwoner”, zegt schepen van Financiën Bart Dewandeleer. “Tegelijk zijn we er ook in geslaagd om de jaarlijkse leningsuitgaven te laten zakken van 7 miljoen euro in 2014 tot 3,5 miljoen euro in 2018. Een halvering. Dat komt omdat we tussen 2014 en 2020 de schuld afbouwen met 18 miljoen euro”.

Bart Dewandeleer (CD&V), Schepen van Financiën

Gemeente Zaventem