Gemeente Zaventem start aanleg Zeenpark Fase II

dinsdag, 10 oktober, 2017
Gemeente Zaventem start aanleg Zeenpark Fase II

Iedereen zal ongetwijfeld de werken reeds opgemerkt hebben in de Zeenstraat en de Normandylaan, waarbij het park “het Zeen” een grondige facelift heeft gekregen. Zo stroomt het beekje de Sterre weer volop door het park. Tegen het einde van het jaar zullen de werken grotendeels afgerond zijn. Maar het verhaal stopt niet. In het najaar zal de gemeente het grootste stuk van de 8,5 hectare van Het Zeen – Fase II, aangekocht hebben. Het gemeentelijk park wordt dan 14 hectare. Fase II wordt een belevingsbos. De gemeente heeft samen met het Regionaal Landschap de Groene Corridor ook al een ontwerpplan uitgetekend van hoe dat er kan uitzien. Voor de aankoop en de aanleg van het nieuwe belevenisbos heeft de gemeente een stevig subsidiedossier ingediend bij Vlaams minister van Leefmilieu en Natuur, Joke Schauvliege.

“Wij voorzien in totaal 600.000 euro”, zegt schepen van Ruimtelijke Ordening en Jeugd, Bart Dewandeleer (CD&V). En met ons sterk dossier durven we hopen op een Vlaamse subsidie van 380.000 euro”. “In de komende drie jaar zal het vandaag ondoorgrondelijke bosje aan Het Zeen veranderen in een prachtig stuk belevingsnatuur. Er komen o.a. nieuwe wandelwegen, natuurlijk speelgroen, een nieuwe poel en een grote zelfplukboomgaard met streekeigen fruit. Het Zeen is ook de ideale locatie voor nieuwe lokalen voor de Chiro van Sterrebeek. De bouw van die lokalen is nog niet voor morgen, maar de gemeente heeft wel al de nodige studiekosten ingeschreven in de begroting. Op 8 november gaat in zaal De Maalderij in Sterrebeek een infovergadering door voor de buurtbewoners. Zij krijgen dan alle uitleg over de inrichting, de werken en de timing van dit mooie project”

Bart Dewandeleer, Schepen van Ruimtelijke Ordening en Jeugd, Gemeente Zaventem

bart.dewandeleer@zaventem.be GSM:  0499 86.51.62